De namen:
De namen van dit nest beginnen met een J
Puppy 5: Sjötta's Joep v.d. Kytomba |
Puppy 1: Sjötta's Juna v.d. Kytomba | Puppy 2: Sjötta's Jacky v.d. Kytomba | Puppy 3: Sjötta's Jazz v.d. Kytomba | Puppy 4: Sjötta's Jeske v.d. Kytomba | Puppy 6: Sjötta's Jöa-Puk v.d. Kytomba | Puppy 7: Sjötta's Jip-Appa v.d. Kytomba |
De gewichten:
Week 7 - 2026, 20 t/m 20 juni 2026:
Puppy 1 | Puppy 2 | Puppy 3 | Puppy 4 | Puppy 5 | Puppy 6 | Puppy 7 | |
groen | zwart | oranje | beige | blauw | rood | roze | |
20 juni | 2550 | 2430 | 2670 | 3030 | 3180 | 2630 | 2480 |
21 juni | 2630 | 2520 | 2680 | 3080 | 3270 | 2690 | 2630 |
22 juni | 2660 | 2600 | 2770 | 3150 | 3330 | 2690 | 2680 |
23 juni | 2750 | 2670 | 2810 | 3170 | 3480 | 2850 | 2790 |
24 juni | 2800 | 2740 | 2940 | 3280 | 3540 | 2860 | 2790 |
25 juni | 2810 | 2770 | 3030 | 3350 | 3620 | 2930 | 2880 |
26 juni | |||||||
Groei |
25 juni 2026:
Vanochtend zouden ze komen voor de gedragstest van de puppy's. Het beste is dat omstr. 6 a 7 weken te doen.
Tijdens een puppytest (meestal afgenomen rond een leeftijd van 6 tot 7 weken) wordt de genetische aanleg van een pup geobserveerd. De test is een momentopname en meet geen fouten of slagen, maar brengt karaktereigenschappen in kaart..De test duurt vaak zo'n 10 tot 15 minuten per pup en focust op de volgende kernonderdelen:
Sociale binding & Mensgerichtheid: Hoe reageert de pup op mensen? Volgt de pup de tester en zoekt hij contact, of gaat hij direct zelfstandig op onderzoek uit?
Sociale overheersing (dominantie): Hoe gaat de pup om met fysieke dominantie en beperking? Accepteert hij dit of gaat hij in verzet?
Controleverlies: Hoe reageert de pup op situaties waarin hij geen controle heeft, zoals wanneer hij even op de rug wordt gehouden?
Geluidsgevoeligheid: Hoe reageert de pup op onverwachte, vreemde geluiden (bijvoorbeeld het laten vallen van een sleutelbos of blikje)?
Herstelvermogen: Dit is een van de belangrijkste onderdelen. Hoe snel herstelt de pup zich nadat hij is geschrokken van een geluid of prikkel? Blijft hij in angst hangen, of pakt hij zijn nieuwsgierige gedrag direct weer op?
Iedere pupkoper krijgt een rapportje mee met een advies voor de opvoeding en waar ze rekening mee moeten houden.
Het allergrootste compliment was voor ons. Goed gesocialiseerd met mensen. Goede "speeltuinen". Dat had ze bij kooikers wel anders meegemaakt.
Er zat geen 1 agressieve pup bij. De ene was wat verlegen en de ander wat zelfverzekerder. Zo leuk om te zien.
24 juni 2026:
Vanmorgen heel vroeg en laat mochten ze even naar buiten. Veel en veel te warm.
Ze hebben binnen een badje gekregen met een klein laagje water. Dat vonden ze heel leui. Toen ze in de avond naar buiten gingen kregen ze weer het badje maar met iets meer water. Leuk leuk.
23 juni 2026:
Vanavond kwamen ze van de Kooikervereniging langs. Dit om alle pups te bekijken en te beschrijven. Ze hebben allemaal schaar gebitjes. Flinke meiden en jongen. Allemaal goedgekeurd.
Gebeld met de dierenarts om te vragen hoe het afgelopen was met het titeren. Er zijn een paar pupjes die op de rand zitten om ingeent te worden en vandaag was de dierenarts van gisteren er niet en die is er morgen weer. Zij bepaalt of er ingeent moet worden.
22 juni 2026:
Vandaag stond in het teken van de dierenarts. Wederom een fase in het leven van de kleintjes. Elke fase brengt ze dichterbij het afscheid. Ze werden vandaag getiterd en helemaal nagekeken. Hartjes zijn beluisterd en bij de reuen wordt altijd gekeken of de balletjes er zijn en of ze al ingedaald zijn.
Tijdens dit schrijven heb ik nog geen uitslag ontvangen. Zal dus morgen worden.
In de auto waren ze muisstil. Niet gehoord. Ze lagen heerlijk te slapen. Ook bij de dierenarts bleven ze lekker slapen totdat ze aan de beurt waren. Daarna gingen ze terug in de bench en sliepen ze weer verder.
Ze waren heel braaf, maar een kooiker blijft een kooiker, oftewel drama queens en king. In de hals een stukje weg scheren is uiterst pijnlijk. Vooral als er daarna koud spul wordt opgespoten. Wat is dat tocht pijnlijk. Het uiteindelijke bloed prikken deed dan weer geen pijn. Snap je het nog.
Lèste mocht ook getiterd worden. Ook daar weet ik de uitslag nog niet van.
De komende dagen gaan ze alleen nog in de ochtend naar buiten. Daarna is het te warm en mogen ze binnen spelen. We hopen vanaf morgen een mobiele airco te hebben.
21 juni 2026:
Er zit weinig leven in de pupjes met deze warmte. Dat was te merken toen ze naar binnen gingen. Daar is het wat koeler. Ze gingen gelijk en heel lang spelen. Dus ook zij hebben last van de warmte. Zij kunnen natuurlijk hun temperatuur nog niet reguleren.
Bedankt Edwin (baasje Joep) voor de mooie foto's van vandaag.
Morgen middag naar de dierenarts. Ik hoop dat ze daar airco hebben. Ze mogen iig voor de 2e keer met de auto mee.
20 juni 2026:
Het was warm vandaag, maar niet zo als gisteren. Het was net te doen, dus de kleintjes hebben de hele dag buiten geslapen, want dat hebben ze bijna de hele dag gedaan. Ik denk dat ze ook last hebben van de warmte. Weinig spelen en weinig wakker.
Ze hebben vandaag kennis gemaakt met een vreemde hond. Geen kooiker, maar een dalmaat. Het vriendinnetje van Sjötta en Lèste. Honey heet ze. Zij heeft zelf ook pas puppy's gehad en die pas net vertrokken. Ze was erg lief voor de kleine pupjes. En die vonden haar helemaal niet eng. Je kon merken dat ze de hondentaal al goed onder de knie hebben (met dank aan oma Femte). Die leren ze hier wel.
Week 6 - 2026, 13 t/m 19 juni 2026:
Puppy 1 | Puppy 2 | Puppy 3 | Puppy 4 | Puppy 5 | Puppy 6 | Puppy 7 | |
groen | zwart | oranje | beige | blauw | rood | roze | |
13 juni | 2000 | 1840 | 2150 | 2320 | 2450 | 2050 | 2130 |
14 juni | 2070 | 1930 | 2220 | 2430 | 2590 | 2180 | 2190 |
15 juni | 2170 | 2010 | 2330 | 2530 | 2690 | 2350 | 2250 |
16 juni | 2250 | 2100 | 2460 | 2630 | 2780 | 2360 | 2360 |
17 juni | 2270 | 2140 | 2460 | 2670 | 2840 | 2410 | 2410 |
18 juni | 2330 | 2230 | 2520 | 2760 | 2940 | 2500 | 2470 |
19 juni | 2460 | 2400 | 2660 | 2890 | 3120 | 2580 | 2480 |
Groei | 1013% | 1077% | 1217% | 1016% | 1168% | 892% | 829% |
19 juni 2026:
Man man, wat was het heet vandaag. Veel en veel te warm voor de pupjes om naar buiten te gaan. Als ik zo naar de rest van de week kijk dan gaat dat van de week nog veel vaker gebeuren. Dus ook niet naar de bossen met ze. Is geen doen. Zoooooo jammer. Maandag hebben ze een uitje wat ze niet echt leuk gaan vinden. De dierenarts. Maar ja..........dat hoort erbij.
18 juni 2026:
Ze zijn heel even buiten geweest. Daarna werd het echt te warm. Ze hebben wel kunnen spelen met de watermat. Is nieuw dus ook weer erg spannend. Maar daardoor waren ze wel lekker afgekoeld. De rest van de dag hebben ze binnen gespeeld. Daar was het een stuk koeler.
17 juni 2026:
Een rustige dag vandaag. De hele dag buiten geweest en in de avond voor het eerst weg uit huis. De auto in en naar een strandje gereden. Was natuurlijk in het begin weer heel eng, maar ze werden steeds losser. Ook het water was wel interessant, maar net niet genoeg om er in te gaan. Een paar gingen al iets verder.
16 juni 2026:
Vandaag was de grote dag! Vandaag kregen ze hun naam. Wat er ook gebeurt. Van hun naam komen ze niet meer af. Ze hebben nu een chipnummer en zijn vindbaar als er iets gebeurd. Ik als fokker heb ze bij de databank moeten registreren en als de pupjes naar de nieuwe baas gaan, dan wordt dat weer overgezet. Is verplicht. Je bent zelfs strafbaar als je de chip niet op naam laat zetten. A.s. maandag de volgende grote gebeurtenis (de dierenarts) en dan zijn ze helemaal klaar. O ja.... ook van de kooikervereniging komen ze nog en dat is de 23e. En dan is echt alles gebeurd. Daarna is het wachten totdat ze 8 weken zijn. Want ze mogen echt geen dag eerder weg. Ook dat is tegenwoordig strafbaar.
15 juni 2026:
Vanmiddag werd het ineens heel mooi weer en konden ze naar buiten. Ze zijn tot dik na 20 uur buiten geweest.
14 juni 2026:
Veel visite vandaag voor de kleintjes. Daardoor hebben ze ook heel veel geslapen. Toen ze laat in de middag wakker waren zijn ze even buiten geweest.
Daar mochten ze in de ballenbak. Onder een paar brokjes gedaan en dat was snuffel snuffel. Wat moet je daar nu mee.
Ook in de avond na het vlees eten hebben ze nog wat brokjes gekregen. Vonden ze ook wel lekker.
13 juni 2026:
Het waaide wel hard vanmiddag, maar toch zijn ze de hele middag buiten geweest. Dat merk je wel, want van de buitenlucht worden ze moe.
Week 5 - 2026, 6 t/m 12 juni 2026:
Puppy 1 | Puppy 2 | Puppy 3 | Puppy 4 | Puppy 5 | Puppy 6 | Puppy 7 | |
groen | zwart | oranje | beige | blauw | rood | roze | |
6 juni | 1572 | 1302 | 1630 | 1788 | 1715 | 1670 | 1655 |
7 juni | 1590 | 1379 | 1710 | 1840 | 1779 | 1696 | 1685 |
8 juni | 1630 | 1380 | 1730 | 1880 | 1860 | 1730 | 1690 |
9 juni | 1670 | 1470 | 1790 | 1900 | 1920 | 1830 | 1780 |
10 juni | 1730 | 1560 | 1900 | 2000 | 2040 | 1910 | 1850 |
11 juni | 1770 | 1610 | 1940 | 2060 | 2110 | 1920 | 1850 |
12 juni | 1840 | 1660 | 2040 | 2140 | 2140 | 1980 | 1950 |
Groei | 733% | 714% | 707% | 726% | 770% | 662% | 630% |
11 juni 2026:
Ze hebben geboft vandaag. Ze mochten weer ontwormd worden. Ook kregen ze vandaag 3x vers vlees. Geen geitenmelk meer voor deze kanjers. Wauw...... dat lusten ze graag.
En wederom is er een week voorbij.
De week dat de namen gekoppeld werden aan de pup. Oftewel, iedereen weet nu wie zijn pup wordt.
10 juni 2026:
Tussen de buien door zijn ze heel even buiten geweest. Vanaf het weekend komt het helemaal goed. Dan mogen ze de hele dag naar buiten. Als het dan echt warm wordt dan gaan ze kennis maken met water.
Gisteren bericht gekregen dat a.s. dinsdag de chipper gaat komen. Vanaf dat moment gaan ze officieel door het leven.
9 juni 2026:
Nageltjes maar weer eens geknipt, want ik en Sjötta zitten al onder de krassen. Het was ook echt nodig.
Vanaf vandaag krijgen ze 3x per dag bijgevoerd. Nu ook met echt vlees. Nog gemengd met geitenmelk. Wauw. Dat ging er in als koek. De bak was in een mum van tijd leeg. Helaas voor Sjötta, want er was niet veel voor haar over.
Wat een ellende vanmiddag. Ineens geen webcam meer. Host was op geen enkele manier te bereiken. Gelukkig had ik nog een email adres en ik kreeg vrij gauw antwoord. Ze waren slachtoffer geworden van een D-dos aanval. Gelukkig hadden we vrij snel weer beeld.
8 juni 2026:
Wat een heerlijke dag vandaag. De hele dag zijn ze buiten geweest.
De datum dat de kooikervereniging komt is ook bekend. Dat wordt 23 juni in de avond. Zij komen dan de pupjes beschrijven en over 2 jaar is er wederom een nestkeuring van de vereniging en dan hopen ze en wij dat iedereen komt en worden de pups wederom helemaal beschreven en wordt er gekeken hoe ze zijn geworden en hoe de combinatie vader/moeder is geworden.
We zijn overgestapt op een andere weegschaal. De kleine puppy weegschaal ging echt niet meer. Nu worden ze gewogen op een baby weegschaal. .
7 juni 2026:
Gelukkig konden ze vanmiddag weer even naar buiten. Dat was echt fijn voor ze. En voor ons ook genieten.
Sjötta is begonnen met opvoeden. Als haar tepels leeg zijn dan is het ook echt afgelopen en dat laat ze weten. Zo leuk om te zien. Ze kan er nu rustig bij gaan liggen zonder dat ze gelijk aan haar tepels gaan hangen. Dan krijgen ze dus gelijk op hun kop. Ze doet het nu nog rustig, maar ik ben ervan overtuigd dat dat over een paar dagen wat ruiger gaat worden als er van die eigenwijze tussen zitten die denken nog wel even door te kunnen gaan. We gaan het zien.
6 juni 2026:
We zijn op de helft. Wat is het snel gegaan.
Week 4 - 2026, 30 mei t/m 5 juni 2026:
Puppy 1 | Puppy 2 | Puppy 3 | Puppy 4 | Puppy 5 | Puppy 6 | Puppy 7 | |
groen | oranje | beige | blauw | rood | roze | ||
30 mei | 1228 | 960 | 1186 | 1433 | 1323 | 1302 | 1202 |
31 mei | 1260 | 1055 | 1242 | 1470 | 1355 | 1335 | 1274 |
1 juni | 1286 | 1083 | 1323 | 1487 | 1487 | 1394 | 1335 |
2 juni | 1352 | 1109 | 1375 | 1656 | 1487 | 1425 | 1354 |
3 juni | 1368 | 1145 | 1440 | 1580 | 1490 | 1411 | 1404 |
4 juni | 1440 | 1163 | 1510 | 1617 | 1620 | 1534 | 1416 |
5 juni | 1467 | 1255 | 1582 | 1705 | 1631 | 1593 | 1550 |
Groei | 564% | 515% | 683% | 558% | 563% | 513% | 481% |
5 juni 2026:
De speeltuin is vergroot. Werpkist eruit. Sommigen zullen wakker worden en geen flauw idee hebben waar alles is.
Ze krijgen nu wat meer vleesmousse en wat minder geitenmelk. Om zo langzaam aan over te gaan op vast voedsel.
Vanavond hebben ze alleen vleesmousse gekregen. Nou.......dat ging er in als koek.
3 juni 2026:
Laatste dagen was er weinig te melden. De brusjes konden lekker buiten spelen en slapen. Dat is helaas nu niet meer te doen. Ze zijn even buiten geweest tussen de buien door, maar het begon al weer gauw te regenen. Wel hebben ze daarna buiten de werpkist gespeeld en geslapen. Ze zullen nu elke dag uit de kist gaan en over een paar dagen zal de kist opgeborgen worden en hebben ze de hele ren voor henzelf. Ik ben een beetje begonnen met het zindelijk maken. We hebben een speciale bak met kunstgras waar ik ze dan op zet. Sjötta is bijna niet meer bij de pups. Alleen nog maar als ze vol met melk zit. De rest van de dag is grote zus Lèste erbij. Die speelt zo leuk met ze.
31 mei 2026:
De tandjes zijn door. Gisteren voelden we ze al zitten onder de huid en nu zijn ze door. Nu kan de pret beginnen. Bijten en alles kapot maken. Succes nieuwe baasjes.
Volop bezoek gehad vandaag van de nieuwe baasjes. Was gezellig. De hele morgen en middag buiten gelegen.
Sjötta geeft niet zo vaak eten meer. Vandaag hebben we wat startersmousse door de melk gedaan. Dat vonden ze wel lekker. Vanaf nu krijgen ze dus geitenmelk met starters mousse en steeds wat minder melk totdat ze alleen de startersmousse eten.
30 mei 2026:
3 weken zijn ze al weer. Nog 1 week en dan zitten we op de helft. Niet te geloven hoe snel het gaat. Oogjes open gegaan. Het gehoor is aan het open gaan. 1e keer naar buiten, 1e keer melk, 1e ontworming. De baasjes allemaal voor het eerst op bezoek geweest. Ze lopen inmiddels. En dat allemaal in 1 week tijd. Info mappen uitgedeeld. Iedereen kan gaan leren. Hihihi.
Vandaag zijn ze de hele dag buiten geweest. Het was wel warm, maar niet te warm. Ze slapen nog heel veel. Maar als ze wakker zijn, zijn ze al echt aan het spelen. Als Lèste erbij komt is er al interactie met haar. Tijdens het maken van de weekfoto merkte ik dat ze beginnen te horen. Ik maakte een bepaald geluidje en daar schrokken ze allemaal van. Dat is natuurlijk goed nieuws.
Week 3 - 2026, 23 t/m 29 mei 2026:
Puppy 1 | Puppy 2 | Puppy 3 | Puppy 4 | Puppy 5 | Puppy 6 | Puppy 7 | |
groen | zwart | oranje | beige | blauw | rood | roze | |
23 mei | 827 | 695 | 792 | 988 | 881 | 920 | 891 |
24 mei | 915 | 724 | 858 | 1045 | 905 | 993 | 911 |
25 mei | 918 | 785 | 880 | 1107 | 1047 | 999 | 922 |
26 mei | 985 | 795 | 935 | 1130 | 1047 | 1054 | 1014 |
27 mei | 1003 | 839 | 1003 | 1223 | 1113 | 1124 | 1082 |
28 mei | 1040 | 890 | 1074 | 1265 | 1195 | 1192 | 1138 |
29 mei | 1152 | 918 | 1121 | 1346 | 1272 | 1225 | 1202 |
Groei | 421% | 350% | 455% | 420% | 417% | 371% | 350% |
29 mei 2026:
Het beloofde heel warm te worden vandaag en dat was het ook. Overdag alles rustig in de kist laten liggen. Tegen het eind van middag begon het lekker te waaien en werd het koeler. Toen mochten ze allemaal naar buiten. Wederom natuurlijk geitenmelk gekregen. Dat gaat, zoals vermeld, steeds beter. Sommigen ruiken de schaal al als we hem neerzetten en lopen er zelf naar toe. Snap je dat ze daarna nog bij moeders aan de borst gaan? Je zou toch denken dat ze dan vol zitten, maar het toetje van moeders is niet te versmaden.
Volgens het schema moeten de pupjes met 2 weken al ontwormd worden. Dat vinden wij echt te vroeg. Je gooit toch vergif in dat kleine lijfje. Er zijn fokkers die het pas na 6 weken doen, maar dat durven wij nog niet. Sjötta en Lèste moeten dan ook gelijk ontwormd worden, omdat zij beiden de poep van de pups eten. En mochten daar wormpjes in zitten dan krijjgen zij dat er gratis bij. De meesten vonden het echt niet lekker, maar er zaten er een paar bij die het blijkbaar niet uitmaakt wat er in het mondje komt, als het maar eetbaar is. Brrrrrr. We zijn nu een paar uur later en er is er nog geen 1 ziek geworden van het spul.
Dit hebben ze gekregen:
28 mei 2026:
Bijna de hele middag buiten geweest. Totdat het ging regenen. Ik dacht ze nog even te kunnen beschermen, maar het werd ineens te erg. Regen hadden we niet verwacht. Het was de hele dag zonnig. Even een wolkje en daar kwam regen uit. Heel plaatselijk.
Onze "huis" fotograaf kwam ook op bezoek bij zijn Joep. Heeft weer mooie foto's gemaakt, waar we heel blij mee zijn.
Het is er vandaag niet van gekomen om ze te ontwormen, dus dat wordt morgen.
Het drinken uit de trog gaat ook steeds beter.
27 mei 2026:
Wat een feest. Voor het eerst melk uit een trog. Je moet ze altijd een klein beetje met het snuitje in de melk duwen en dan zijn er altijd die het gelijk snappen. Zo leuk om te zien. Elke dag zal het nu beter gaan. Sjötta vindt het heel fijn als de pups geitenmelk krijgen, want er blijft altijd wat over van haar en ze kan de mondjes schoon likken.
26 mei 2026:
Het was echt bloedheet vandaag dus ze mochten niet naar buiten. Toen de zon onder was bij ons in de tuin, mochten ze naar buiten. Toen heb ik gelijk hun nageltjes weer geknipt, want die waren weer mega scherp. Ze hebben nu ook meer ruimte in de werpkist. En daar maken ze al goed gebruik van. Normaal liggen ze bij elkaar voor de warmte. Daar was vandaag geen sprake van. Ze lagen helemaal verspreid. Zelfs de kleintjes hebben last van de warmte. Het lastige is dat ze nog geen water drinken en Sjötta gaat echt niet extra bij haar kids liggen om ze te laten drinken tegen de dorst. Morgen maar eens gaan starten met een schaal geitenmelk. Meer tegen de dorst dan voor de voeding.
25 mei 2026:
Vanmiddag mochten ze weer even naar buiten. Ze vinden het nog steeds een beetje eng. Alsof ze hun draai niet konden vinden. Went vast heel snel. Zal wel moeten. hihi. 1 dezer dagen gaan ze ontwormd worden. Zullen ze niet lekker vinden.
23 mei 2026:
Vanmorgen mochten ze voor het eerst naar buiten. Het was behoorlijk warm. Fijn op hun eigen dekentje. En daar zochten ze elkaar gewoon weer op. Anders was het piepen.
Ook vandaag nieuwe baasjes op bezoek geweest en die hebben naar hartelust geknuffeld. Zoooooo leuk. Iedereen zo enthousiast.
Het baasje van Joep is fotograaf en die heeft een aantal hele mooie foto's gemaakt. Daar zijn we heel blij mee. Daar kan ik niet tegen op. Bedankt Edwin.
Week 2 - 2026, 16 t/m 22 mei 2026:
Puppy 1 | Puppy 2 | Puppy 3 | Puppy 4 | Puppy 5 | Puppy 6 | Puppy 7 | |
groen | zwart | oranje | beige | blauw | rood | roze | |
16 mei | 584 | 503 | 485 | 615 | 625 | 603 | 638 |
17 mei | 621 | 534 | 540 | 680 | 653 | 645 | 671 |
18 mei | 671 | 575 | 561 | 750 | 738 | 707 | 713 |
19 mei | 694 | 576 | 645 | 778 | 792 | 763 | 742 |
20 mei | 707 | 637 | 680 | 778 | 792 | 847 | 756 |
21 mei | 756 | 648 | 771 | 864 | 862 | 848 | 824 |
22 mei | 795 | 676 | 783 | 935 | 864 | 891 | 852 |
Groei | 260% | 231% | 288% | 261% | 251% | 243% | 219% |
22 mei 2026:
Vandaag voor het eerst bezoek voor de pupjes. Konden lekker buiten knuffelen. Wat een feest.
21 mei 2026:
Wat lopen ze al leuk. En alle oogjes zijn open. Er begint ook al kontakt te komen met elkaar. Soort van spelen.
Omdat de temperaturen buiten nu ook lekker worden, is het sinds vandaag niet meer nodig om de warmtelamp aan te hebben. Ik zag ook dat ze daar ook helemaal niet meer onder gingen liggen. Ze vonden het zelf ook al te warm.
Tot gisteren heeft Eus er naast gelegen. Vannacht gaan we kijken of het lukt om weer in ons eigen bed te liggen. Voor de puppy's hoeft het niet, maar Sjötta wil er in de nacht nog wel eens uit om te plassen of poepen.
20 mei 2026:
Ja hoor. Bij puppy 1 zijn de oogjes open. Bij Joep zag ik ook al een kwart in de hoek open gaan. Ben benieuwd morgen hoeveel er gaan volgen.
Ook hebben ze vandaag allemaal hun gekleurde bandje gekregen. Nu zijn ze nog makkelijker te herkennen. Bij sommigen zit hij nog was los, maar dat komt helemaal goed de komende dagen. Deze bandjes schieten vanzelf los als ze ergens achter blijven hangen. Je kan deze dus niet gebruiken om ze uit te laten. Ze zijn puur voor het laten wennen van een halsbandje.
19 mei 2026:
Sorry vandaag geen foto's. Ben de hele dag bijna niet thuis geweest. Gelukkig kan ik ook via de webcam meekijken. Wat zou Lèste er toch graag de hele dag bij zijn. Sjötta hoeft maar 1x haar lip op te trekken en weg is ze weer.
De pootjes gaan ook al goed werken. Ze kunnen steeds beter staan en zelfs al een stapje lopen. Zo leuk om te zien. Lekker wankel. Het valt gelijk weer om.
18 mei 2026:
De eerste stapjes zijn gezien. Ze proberen serieus te lopen. Je zal zien dat ze over 4 dagen al een stuk beter lopen. Gaat echt heel hard. Sinds vandaag probeert Lèste steeds in de werpkist te komen zo gauw Sjötta eruit gaat. Sjötta vindt het niet altijd geweldig. Ook dat zal steeds beter gaan. Lèste wil zo graag verzorgen.
17 mei 2026:
We hebben de 1e fase gehad. De dooddruk stokken zijn eruit. Ze laten zich nu echt niet meer tegen de wand dooddrukken. Dan hoor je ze wel. Want er zitten al echt stemmetjes in. Ze kunnen al goed gillen. Die dikke lijfjes kreeg je bijna niet meer onder die stokken uit.
De 1e manicure behandeling gehad. Gelijk ook even een momentje om te kroelen. Natuurlijk onder het toeziend oog van moeders.
Ook even gekeken of de puppy halsbandjes al passen, maar dat moet nog een paar dagen wachten.
16 mei 2026:
Eerste kritieke week is voorbij. Jippie. De 1e stapjes worden al genomen. De kopjes beginnen al te veranderen. Hadden ze eerst hele gladde haren, nu beginnen er echte haartjes te komen. En snorharen.
Week 1 - 2026, 9 t/m 15 mei 2026:
Puppy 1 | Puppy 2 | Puppy 3 | Puppy 4 | Puppy 5 | Puppy 6 | Puppy 7 | |
9 mei | 221/245 | 204/223 | 202/219 | 259/288 | 246/278 | 260/292 | 267/295 |
10 mei | 275 | 238 | 233 | 316 | 308 | 321 | 312 |
11 mei | 309 | 262 | 271 | 367 | 344 | 373 | 364 |
12 mei | 379 | 298 | 329 | 440 | 412 | 437 | 424 |
13 mei | 420 | 342 | 372 | 476 | 467 | 487 | 487 |
14 mei | 497 | 400 | 410 | 545 | 537 | 547 | 550 |
15 mei | 573 | 430 | 466 | 565 | 589 | 582 | 586 |
Groei | 159% | 111% | 131% | 118% | 139% | 124% | 119% |




























.jpg/picture-200?_=19e55c30d06)
.jpg/picture-200?_=19e55c3098b)
.jpg/picture-200?_=19e55c305d7)
.jpg/picture-200?_=19e55c30147)
.jpg/picture-200?_=19e55c2fd26)
.jpg/picture-200?_=19e55c2f71a)
.jpg/picture-200?_=19e55c2f388)








.jpg/picture-200?_=19e2b515a47)